اسپانیا با جمعیتی حدود ۴۷ میلیون نفر، از این میان، تقریباً ۲ میلیون نفر را مسلمانان تشکیل داده‌اند و از این قشر، ۵ درصد شیعه هستند. جالب است که فرهنگ‌های اسپانیا و ایران دارای شباهت‌هایی متعددی هستند. در میان کشورهای اروپایی، اسپانیا آن‌گونه که در برخی دیگر مرسوم است، ایرانی‌ها را به چشم دسته دوم نمی‌بیند، بلکه به احترام نگهداشتن و مهمان‌نوازی شهرت دارد، همان‌طور که ما ایرانیان نیز نسبت به مهمانان خود رفتار می‌کنیم.

در این بین، بی‌تردید تبلیغات رسانه‌های مخالف نیز گاهی اوقات موجب دگرگونی درک عمومی شده‌اند. رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا اعلام کرده است که با کمک همایش‌ها، سمینارها و مصاحبه‌ها سعی در اصلاح این تصورات نادرست دارد.

مصاحبه با محمدمهدی احمدی، نشان‌دهنده ارتباط خوب اسپانیایی‌ها با آثار سینمایی و نمایشی ایران بود. در کنار این، برنامه‌های فرهنگی مانند هفته فیلم‌های ایرانی در بارسلونا موجب افزایش آگاهی و علاقه به سینمای ایران شده است. در مورد آموزش زبان فارسی نیز، با وجود ۱۱ مرکز فعال و علاقه‌مندی قابل توجه‌ای در بین اسپانیایی‌ها برای یادگیری این زبان، رونق خاصی مشاهده می‌شود، به‌ویژه در خانه آسیا که به صورت تخصصی به آموزش زبان‌های آسیایی مشغول است.

در پایان، این گفتگو با محمدمهدی احمدی،‌ رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا، اطلاعاتی را در اختیار ما قرار داده است که نشان از فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری ایران در اسپانیا و همچنین علاقه و دانش عمیق اسپانیایی‌ها در مورد فرهنگ و تمدن ایرانی دارد.

استعلام قیمت